Monday, November 2, 2009

Hanis Zalikha

1 November (semlm) saya habiskan dgn menjelajah ke blog hanis zalikha.. Tapi takdelah sempat baca semuanya tu... Haha. Apa yg blh saya cakap, tak rugi baca!

Sebenarnya sudah lama saya tidak menjengah ke blognya. Hinggalah saya ditanya oleh Nik Teh siapa itu hanis zalikha... Mula2 dgr namanya saya dah 'admire' dgn nama itu (sedap kan namanya?).. ape lagi melihatkan si empunya nama!!

Bg saya (BAGI SAYA OK), hanis zalikha baik orgnya, seorg yg pandai bawa diri, berdikari, bijak (ada yg puji dia beauty with brain), seorg kakak yg baik. Juga cantik. Mmg cantik orgnya.. Mata akal saya memuji kecantikannya n mata hati saya memuji ciptaan Yang Maha Esa!!

Saya ni mmg jenis bersangka baik dgn seme org (hahaha) n seronok dpt kenal ramai org... Setiap org yg kita kenal tu sudah tentu ada sesuatu yg kita blh belajar darinya (even org tu kita rasa mereka takde apa2... jgn ingat mcm tu!)....

# Saya pernah mendengar kata2 bahawa manusia juga adalah kitab2 yg sarat dgn ilmu!! Ya, benar! sebab setiap manusia melalui hidup n pengalaman masing2..

Bg saya la, saya cuba elakkan judge org dr segi luarannya.... sbb kita hanya blh nampak apa yg kita nampak saja (lainlah kita kashaf!), hakikatnya Allah saja yang tahu.... Allah blh suka seseorg yg kita tak suka!!

Dan ada benda yg saya dah belajar drpd hanis zalikha!! Tersentak dan tersentuh hati saya bila baca senarai kesyukurannya itu... huhu.... Sesungguhnya kita mmg selalu lupa utk bersyukur... hinggalah sesuatu nikmat itu hilang dari kita!!!

p/s: Teh, betul la ada gambar jebon dlm blog hanis zalikha. Dulu ada terbaca org cakap ada gambar jebon dlm tu... Yer la kot jebon si anak mat noor yg dah lama menyepi tu....

No comments: