Saturday, November 14, 2009

Cloth diaper oh CD...

Perjalanan utk melampin-kainkan Auliya diteruskan. Aritu kan saya ada citer dia cam terkena ruam gitu tapi ni dah ok. Jadi saya pun teruskan la misi utk menCDkannya n ok la plak pakai skang ni... Mungkin mmg nak jadi masa tu.

Skg ni pakai agak jarang la jugak BOCOR. Alhamdulillah. Kalau poop mmg tak penah kuar (dari dulu lagi poop tak penah kuar, dia punya pee aje yg selalu sampai kena seluar)...

Saya dah buat setting M skg. Rasanya lebih ok la (berbanding S) n setting utk pinggang dia stil yg paling kecik. And rasanya saya pun dah tak kekok lagi nak handle cd-cd ni sume. Insya-Allah.

Dan kini CD Auliya juga sudah bertambah... Hihi. Saje nak try yg Babyland printed gambar spongebob n monyet tu... Linda (Mama Payish online shop) yg mencadangkan saya mencuba Babyland (sbb aritu kan selalu bocor). Katanya cutting Babyland lebih kecil. N katanya lagi Babyland dah improved skang (berbanding sblm ni).

Yer, apa yg sy tgk pun dlm dia adalah fleece mcm Coolababy aje.. Dulu taktahu la kain jenis mcmana (dlm dia). Katanya kalau yg dulu mmg byk org komplen (ntah lan komplen sbb apa). Kata Mama Payish lagi, yg printed lagi elok dari yg plain. Ntahlah, saya pun taktahu kenapa sbb takpenah beli yg plain. Sbb tu la saya berani beli yg Babyland printed ni...

(gambar cilok)

Lagi... saya juga udah mendapatkan Coolababy yg velcro.

(gambar sekadar hiasan)

Nampaknya ok. Cantik n kemas! Saje nak try yg velcro sbb Fith suka yg velcro sbb senang nak fitkan pada baby. Velcro ni yg zrap mcm kasut tu la. Kelemahannya baby blh bukak sendiri (bg budak yg dah pandai bukak).... Kalau nak basuh tu kena zrapkan dulu (ke tmpt yg disediakan belah dlm) supaya tak melekat antara satu sama lain.

Oh ya, yg velcro ni ada 2 jenis. Yg coolababy ni mcm yg lunatots punya. Kalau KS lain sket (lebih tebal n besar di bahagian velcro tu).

So, kena pre-wash dulu la ni.... Adui... Paling cepat 3, 4 hari lagi la baru blh pakai. (Rasa mcm kerja gila pun ada pre-wash ni... hahaha. Apa taknya, elok jer kering menda tu dibasahkan balik. hihi.. Tapi nak buat mcmana, dah mcm tu peraturannya).

Ok la, saya ingin mengucapkan good luck kpd diri sendiri. Gambate!

2 comments:

Fith said...

haha,kerja gila?betul2,fith pun fikir benda yg sama.mcm ngok je dah elok2 cuci pi cuci lagi cuci lagi,hahaha.
fith pernah beli yg babyland tu,aah mmg tak puas hati cause lapisan dlm tu kain belacu je,tak mcm cds biasa tu.so bila basah tu punggung baby lembap n cepat bocor,tp cutting mmg fit kecik je.maybe yg kaklong beli ni yg baru kot,kain dia dah up grade.
utk coolababy n lunatots,mmg fith puas hati,both are ok.
slmt kembali men-cd,pasni boleh laa basuh mesin cds auliya yer,penat woo basuh tgn,hehe

Kaklong Nuzula said...

hihi, ingatkan kaklong aje yg rasa mcm ngok.. haha. itu la, apa yg kaklong baca n dgr pun bbland dia dah improved. aah, blh la basuh ngan mesin ni.