Tuesday, June 16, 2009

Update Auliya...

Pagi semlm saya telah membawa auliya ke klinik utk check-upnya yg 3 bulan. Kami pegi ke klinik bandaraya dkt PWTC tu, tmpt saya check-up masa ngandung hari tu.

So smlm berat dia 5.7kg.

Untuk rekod;

Berat masa lahir : 3.47 kg
Berat sebulan : 4.1 kg
Berat 2 bulan : 4.8 kg

And semlm kena cucuk la yg 3 bulan. Nangis jugak si kecik tu, nangis2 manja gitu.

Sejak seminggu ini, tgk2 kat kulit kepala dia ada kuping2 (kata misi kemarin, kerak air). Dia suh buh baby oil n sikat perlahan-lahan. Umi aku suh guna santan utk gosok kat kulit kepala dia. Kesian pulak kat si kecik tu, mayb sebab rambut dia yg lebat n dah panjang... So ptg semlm aku potong rambut dia kasi pendek sikit... Nampak mcm boy la pulak...

Si kecik ni jugak terkena ruam sikit kat pipi dia... Merah2... Org kata ruam susu. Sblm ni aku try buh bedak sejuk, mcm kurang tp tak hilang. Ada gak org suh buh lipstik kat situ. So smlm misi bg krim yg klinik. Cuba ajelahh...

2 comments:

MiJa said...

Pix??

kaklong nuzula said...

Itu la mija, takleh nak upload gambar. gambar dah byk sgt dlm kamera tu... ini kompite takleh baca usb port larrr... Nak bluetooth dari henset pun takleh jugak...