Tuesday, June 9, 2009

Little Auliya dah 3 bulan!!

Arini (090609) genaplah 3 bulan usia si kecik tu... Kalau kira hari, 92 hari harini.

Maknanya,

- Dah 3 bulan dia hidup di dunia ini... hehe

- Dah 3 bulan dia 'minum' susu saya... dan dah 3 bulan saya bf dia.

- Dah 3 bulan saya menjaganya....

- Dah 3 bulan saya jd ibu kepada 2 org anak. hihi.

Selama 3 bulan ini,

- Dah habis 1 botol minyak telon yg besar tu. Bedak blm habis lg. Byk sgt bedak (yg hamper org bg). Lotion, baby bath, baby oil, syampoo sume tak abis lg. Baby wipes pun ada lg.

- Dah habis 5 pek besar diapers (brand tukar2) + 1 paket kecil fitti 360 NB28. Dah berapa ratus yer habis utk diapers je??? Itu la, tgh fikirkan cloth diapers ni...

- Dia tak penah lg kembung perut n nangis teruk (meragam). Alhamdulillah.

- Byk jugak beli baju utk dia, tp takde la byk sgt2 tu. Lgpun ada yg org bg. Beli yg murah2 jerk. Baju utk newborn @ yg 0-3 bulan mcm dah sendat. Baju yg 3-6 bln elok2 dia pakai. Yg 6-12 bln (anakku) pun dah boleh pakai. Si kecik tu yg besar atau baju tu yg kecik??? Entah la.

- Ada satu je mainan 'rattle' n satu mainan bunyi2 yg abg zukruf punya dulu. Nanti la umi beli mainan kat auliya yer...

- Belum ada lg headband. Keshian anak umi. Dah lama nak beli tp tak terbeli lg... Nanti umi belikan yer. Nak beli jgk sepit rambut yg comel2.

Di usia 3 bulan ni,

- Tak tahu lg berapa berat dia. Rasanya dah lebih 5 kg. Masa 2 bulan aritu 4.8 kg.

- Muka dia semakin menampakkan muka abahnya. Semua org cakap ikut muka abah.


Nota: Tak dapat la nak upload gambar si kecik tu 3 bulan. Kompute aku ni stil tak boleh baca usb port.

6 comments:

Nieza Ishak said...

selamat 3bulan auliyahhh ...

nieza still admire nama auliyah .. lain dr yang lain ... sukerrr la

yginsaf4 said...

sehat ghitewww.. salamms akak long

kaklong nuzula said...

Nieza, nanti 3rd baby boleh la kasi nama auliyah... Hehe.

Nurul Ulfa said...

Alhamdullilah...
Harapnya auliyah terus membesar dengan sihat...
p/s teruskan penyusuan ibu ye...sbb itu yang terbaik *wink*

mamawafiy said...

congrats..dah berjaya la tu..bf lagi. saya dah tak bf damia..keje..tak larat.plus susu dah kering.masa 2 bulan dulu berat damia 4,9kg..lebih kurang besarla anak kita...best kan tgk anak dh besar...upload la gmbr auliya yer.....

kaklong nuzula said...

ulfa, insya Allah.

mamawafiy, insya Allah nanti saya upload gambar terbaru dia. Kalau nak tgk gambar dia sblm ni blh la klik kat label "Auliya" tu.