Wednesday, May 19, 2010

Bayi ditanam pula...

Entah apa nak jadi dgn dunia skg.. Khususnya di negara kita dan bangsa kita sendiri.. huhu.. yg terbaru dlm suratkhabar hari ni (smlm hari selasa), mayat bayi pulak ditanam dekat Sungai Melaka. Bayi yg lahir dr ibu bapa yg berusia 15 dan 19 tahun!!! Ya Allah.. Sungguh kejam dan tidak berhati perut!!

Sblm ni dah byk sgt kes buang bayi. Ada yg dibuang dekat sampah, dlm semak, dibuang ke dlm lubang jamban, ke dlm longkang, dihanyutkan ke sungai, DIBAKAR, dibiarkan mati begitu sahaja dsb... Rasa mcm mereka yg melakukan itu semua tidak layak dipanggil MANUSIA!!

Kesimpulannya satu sahaja, adakah penzinaan begitu berleluasa???

Sampai bila kita nak terus dgr berita sebegini dan mengeluh, dgr berita dan mengeluh, dengar lagi dan mengeluh... Apa yg boleh kita lakukan utk hentikan SEGERA perbuatan zalim dan kejam ini???

Yg pasti, semua manusia akan dipertanggungjawabkan atas perbuatan masing2... Tunggulah hukuman dari Yang Maha Kuasa!!

p/s: Hairan yer... Nape mcm takde org perasan mereka ni ngandung? Mak bapak depa pun boleh tak tahu anak ngandung... Cikgu2 dekat sekolah.. Jiran2.. Takkan takde org nampak perut buncit lain mcm...

p/s: Tak pernah rasa begitu emo sblm ni...

4 comments:

rynas said...

ehhmm nanti ibu bapa yg buang bayi ni bila dah tua mereka akan dibuang anak-anak pula tunggulah balasan pasti ada.

Nadiah Sidek said...

ya Allah..baru belasan tahun ke..dah buat 1 dosa, tmbh pulak yg lain T_T

ibu_Arifa said...

saya pun benci dgr berita mcm ni..tak masuk akal je kalo kita fikir kan.

kaklong nuzula said...

rynas ~ Aah, tunggu saja balasan TUHAN. Kalau bkn di dunia, di akhirat sana. Yg pasti, hidup mereka kat dunia ni lagi tak aman.

Nadiah ~ Aah, belasan tahun lg.. Budak2 skg dah tak kenal dosa pahala kot..

Ibu arifa ~ Itu la, teruk kan? Sy pun benci dgr.. Geram sgt rasa!!