Friday, October 2, 2009

Si chekmek ni....

huhu.. Aku buntu, buntu.... Si chekmek ni tokse duduk skg. Tgk je aku bangun tinggalkan dia terus nangis... aku bgn je nangis, aku bangun je nangis. Nangis dgn kuat plak tu.. huhu.

Susah.. susah... nak buat apa pun susah... nak masak, nak sidai kain, nak sapu lantai.... nak mandi, nak solat... semuanya susah. nak masuk tandas pun susah... kalau dah emergency tu tepaksa la tinggalkan dia nangis2.... huhu..

Skg ni tido pun sekejap2... huhu.. dah bangun punnnn... hoyulhlylyimfmgfnbdfnfh (zukhruf taip masa aku tinggal nak pi amek chekmek niee)

Nie tgh riba dia la nieee..... Huhu, mmg buntu la. Takkan nak dukung dia all the time. Ada gak dia duk main2 tu tapi kena aku ada la dpn mata dia..... Tgk aje aku bangun terus guling2 nangis.

Aku rasa ni gara-gara kat umah aku aritu la (masa raya aritu kan ramai org), ramai rajin nak dokong dia... skg ni hah ambik kauuuu... dia dah pandai takmo duduk... Skg ni dia dah mmg cam sgt la aku. Kalau hulur tgn kat dia, cepat2 dia respon suh amik dia....

Bila kat ats dokong aku, bila abah dia nak amik (hulur tangan) dia akan paling kot lain.. huhu. dah pandai tu. tapi kalau abah dia amik pun takpe, tak pandai lagi nangis taknak ngan org tu.....

Zukhruf dulu pun mcm ni jgk. Kalau tinggalkan dia, mmg dia akan cari la. Dia akn nyulur sampai ke bilik air... Huhu. Masa zukhruf dulu masak pun sambil dukung dia.... Mmg susah la. Nak solat pun tunggu abah dia balik, tepaksa bergilir.

Oh ya, si chekmek ni dah blh nyulur dlm 3, 4 hari ni. Tapi baru nyulur sket jah... 2, 3 step lps tu guling... lepas tu nyulur plak, lps tu guling plak, mcm tu la.... hehehhh...

3 comments:

Segenit Puteri Bunian said...

alaahaiii..adam saya pun gitu jugak mulo. standard kot budok² semo gitu. nok buleh ko besar tuh mace² la.

EdaManAli said...

sindrom lps blk dr kg kot...aisyah sy pn gitu sejak blk dr kg raya br ni...ngerak laa nga ummi nga ayah dia...susoh nk wak keje...

kaklong nuzula said...

Nik Teh ~ Oowh adam pun cam tu gak ker dulu?? Itu la, nok buleh ko besar tu mace2....

Eda ~ Owh aisyah pun cam tu gak ker... heheh, sindrom lps balik kampung...