Friday, October 16, 2009

Pagi ini....

Cerita pertama.
Pagi tadi, umi abah ngan ida, fatin, wani n amir dah bertolak ke Johor utk menghadiri kenduri kawen sepupu2ku. Mereka ialah Ahmad Furqan n Auzan Hasanuddin. Furqan n Auzan ialah anak sulung dan kedua Ayah Li. Ayah Li pula ialah adik abah. Jadi, betullah mereka berdua itu sepupu saya.. heee..

Esok adalah kenduri sambut menantu mereka, diadakan di sebuah dewan di UTM. Oh ya, ayah Li ialah lecturer Sains Komputer di UTM, mungkin kerana itulah diadakan di UTM. Untuk umi abah n bapa sedara yg lain, ayah Li dah sewakan rumah tamu utk mereka bermlm...

Kalau korg nak tahu, ayah Li mempunyai 8 org anak, 7 lelaki dan sorang perempuan (yg bongsu). Akhirnya dapat jugak sorang pempuan, Alya Husna (setelah 7 org lelaki!), rasanya dah darjah 1 skg. Anak2 ayah Li yg lain ialah Amar Muslihuddin, Ahmad Nur Soliqin, Anas Abidin, Umar Hamdani n sorang lagi tetiba plak lupa nama dia hari ni... Ku ingat nama mereka sbb nama mereka sedap2 n islamic gitu...

Cerita kedua.
Pagi tadi, bangun2 tido terus cari toilet... Huhu. Aku keciritan... Ngan muntah lagi tu... Entah la nape. 3 x jugak berkejaran ke tandas (sampai tghari), n muntah pun 3 x. Huhu. Sgt tak larat... Nak makan pun tak lalu, tapi paksa jugak mkn sekeping roti. Rasa nak nangis pun ada, sbb nak uruskan si budak 2 org ni.... Huhu. Allah saja yg Tahu....

Zukhruf bila tgk aku muntah tu dia cam slow sket... Dia cakap, abg taknak umi sakit, kalau umi mati macamana???? Huhu.......... Si chekmek tu pun duk main sorang2 masa aku ketiduran (sbb sgt tak larat, pahit tekak, lenguh seluruh bdn).. Sedar2 dia duk tarik rambut aku... heee...

Tadi mmg betul2 tak larat. Badan pun rasa cam nak demam. Ni skg ni dah ok sket rasa. Tgh hari tadi, masak jugak even goreng ikan n buat sayur air, sbb zukhruf duk meminta2 nasi... huhu. Mcm ni la seorg ibu, tak larat mcamana pun kena bangun n laratkan diri jugak............ So skg ni dah ok sket rasanya. Insya-Allah.

5 comments:

jie @ azie said...

Bakpo kak long..keno food poisoning ker?

Segenit Puteri Bunian said...

alahai...siannya..hubby mu ke mana?kijo eh?

gitu la kito nih. walau tgh jawab sakaratul maut pun selagi mampu, tanggjungjawab sbg ibu kito raso nok tunaikan jugok walau lagu mana sekalipun.tu bezo oghe tino nge oghe jate.sebab tuh Allah kato syurga bwh tapak kaki ibu..sabar, sabar...sakit itu Allah jadikan untuk hapuskan dosa.

kaklong nuzula said...

Jie ~ ntah la Jie. Toktahu bakpo. Makey samo jah belaka. Tapi ore hok kena... Huhu. Tapi dah ok sket ni.

Teh ~ Encik suamiku kijo. kat putrajaya loniey. Kdg2 male baru sapa dumoh... cam tu la. Tu td suh dia belikan 100 plus. Org kata molek utk pulihkan tenaga. Itu la kito ore tino ni... Kalu ore jate lain, tok cekak buleh jah pejam mata buat toktahu... Hihi. Kito nieee nok tido male pun kena settle dulu semo baru buleh tido...

Segenit Puteri Bunian said...

betul.betul.takdok bezo tino kijo ko haswaif.samo penat jah.kalu kijo penat lagih, kelik kijo tetap xleh buat tok tahu bilo kelih umoh kkube, bilo kelih pingge makuk penuh sink, bilo dengar anok ngerat...atas kito blako...

kaklong nuzula said...

aah teh... itu la jadi SAHM ni pun buke sene... dgn the neverending kijo... huhu... tapi tu la, kalu kijo lagi penat (kot)... esp kito oghe pue ni. oghe llaki lainnn.... tapi kei... rasanya kalu kijo umoh tokde kkube mano la (sbb anok2 duk ngan bbsitter @ nusery)... ni sehari2 duk ngan budak2 ni, meme kkube la umoh, sipe2 kkube pulok..