Monday, September 7, 2009

Saya dan forum di internet

Suatu ketika dulu saya cukup aktif berforum di internet. Masa zaman belajar dulu-dulu.... Antara forum yg saya penah join adalah forum di sembang.com n shukur.com. Mmg aktif la.

Dekat sembang.com dulu saya penah jadi antara top10 ke top20 gitu la. Saya suka join sembang komputer, sembang politik dll. Seronok masa tu!!

Seingat saya, kalau kite buka topik baru n org respon kat topik kita then kita akan 'dapat' 1 sen ke 10 sen gitu la... Yg top10 or top20 tu berdasarkan siapa paling kaya... hihi.

Lepas sembang.com takde, saya join pula shukur.com. Kebanyakan ahli forum adalah budak2 U masa tu... Pun seronok jugak.... Kalau dekat shukur, dia panggil bicara.... apa2 la. Dah lupa bicara apa yg ada.

Tapi kedua-duanya (sembang.com n shukur.com) mmg seronok la. Saya suka dia punye interface yg simple n tidak berserabut... Tidak silap saya, kedua2 laman forum itu tidak dapat diteruskan kerana masalah hosting...

Oh ya, saya juga penah jadi ahli VF (virtual friends). Dlm tu pun rasanya ada gak forum. Pun dah lupa mcmana. Tapi mcm menarik jugak dia punya interface laman tu. Warna biru.

Dan sekarang saya tidak menyertai mana2 forum pun di internet, sama ada susuibu.com mahupun ratuhati.com. Wanitamelayu juga tidak. Kenapa?? Ntah, mungkin kekangan masa. Dan mungkin juga sbb malas nak register.

Mcm susuibu.com, mungkin kerana interfacenya yg kurang menarik perhatian saya. Dah la tulisan dekat forum tu kecik, lepas tu byk 'bendasing' dekat signature ahli forum, dgn segala mcm ticker la. Ntah la, agak menyemak n menyesakkan penglihatan. Sbb tu saya kurang berminat nak join... Tapi saya tak nafikan kebaikan forum itu. BAGUS n BANYAK MEMBANTU. Ramai sekali para ibu yg arif dalam tu... Bagus! Bagus!

Sekarang ni saya tidak begitu tahu forum apa yg FAMOUS di internet - di Malaysia ni la. Tapi selain susibu, ratuhati dan wanitamelayu, antara forum lain yg saya jumpa;

- forum CARI
- MESRA.NET
- BicaraMuslim.com
- Diapersasia

Atau korang tahu apa2 forum yg menarik n best kat internet ni???? Bagitahulah saya....


4 comments:

MiJa said...

oghe dulu join susuibu kejap jer..dh lupa username & pw pun..huhu
oghe kalu join forum mesti x lama..xtau la,malas agaknye..
forum resipi2 pun suka gak dulu2 masa excited nk masak..kihkih

mesra.net tu pun byk info..

citer psl forum, tingat kat Hubby..selangorfc la,kawasaki la,malaysian bikers la..

masing2 punya hobi kan...

e-caR NazRin aka ibuEiymann said...

salam..
ouh, ni mmber si.com gaks ker.. ku pun dh lame x forum-ing dlm si.com.. bz giloss..neway, thnx snggah blog ku..

Blog Diva said...

fuyoo..cayalah!!!

kakak saya aktif dalam Cari. Dio nok gi makan angin indon/thai/dlm negeri dia akan buat research tanya forumer² hok biasa gi doh. Dio buat program lwtn sendiri la. Jauh lebih murah pado kita ambik tour guide.

mcm² la dlm Cari tuh kakak saya aktif, masakan pun dia aktif gak dlm Cari...

Saya? aktif berblogging aje! ;p

Nurul Ulfa said...

salam...

ulfa ada join satu forum je supermoms tu pun takdelah aktif sangat pun..ok jugaklah tempat ibu2berkongsi pendapat..bannernya ada kat interface blog ufa..jomlah join