Monday, July 13, 2009

Adik Oliya dah buleh nerak!!

Tadi (dlm kul 9 mlm td) tgk2 si kecik tu dah buleh nerak (meniarap). Aku ada menyaksikan adegan itu. hihi. Sungguh seronok rasanya. Bolehhh jugak Auliya nerak (masuk 4 bulan ni sbb zukhruf dulu masa 4 bulan).

Rasa lucu jugak tgk dia terkial2 bila tangan dia terlekat kat bawah perut tu. Hihi. Bila tgk dia dah nangis tu aku pun angkat la, terbalikkan dia semula......

Sebenarnya dari semlm lagi dia begitu tekun berusaha. Tapi smlm blum buleh nerak betul2 lg la, sbb acu dia duk mengiring tu terbalik semula. Hihi.

Pesan umi aku (masa zukruf dulu), sebagaimana pesan org tua2, masa baby nak nerak tu jgn tolong dia, means biar dia nerak sendiri - masa dia tgh cuba tu jgn tolak dia bg meniarap...... Hihi. Sbb nanti dia besar kang dia taknak buat apa2 sendiri (taknak usaha sendiri) - asyik mengharapkan org tolong jerk!! Hihi. Itu aku tak tahu la kesahihannya - betul ke tak. Tapi dah org tua2 pesan tu, mungkin ada kebenarannya..........

NOTA: Tak sabar nak tgk dia nyulo pulak.... (Nyulo tu ada gak org panggil tarik dada - mop lantai. hihi)

4 comments:

::Umi Sufira:: said...

Syabas oliya!:)

kaklong nuzula said...

Mimi ~ Thanx! Ni baru pergerakan fizikalnya yg pertama n perjalanannya masih jauh sblm dpt jalan...... Hihi.

Segenit Puteri Bunian said...

toktuo aku pun pesan gitu jugok.. jgn tolong dia, bia dia berjaya sdiri.

kaklong nuzula said...

OooOo ya ko teh??? heheh... aku pun tgk jer la, mula2 toklaki aku nak tolong tapi aku tak bagi. hahaha...