Monday, March 2, 2009

My update

Lama tak update blog aku ni. Dah sebulan ek. Takde pun entry utk bulan Februari. Actually pc aku prob aritu. Lebih 3 minggu tak boleh akses internet. Ntah la kenapa, tiba2 tak boleh akses.

At first tu ingatkan masalah modem or service provider dia la. So aku call servis centre Maxis Broadband ni n dia bg mcm2 la suggestion utk settlekan masalah aku ni tp tak dapat jgk. Lps tu technician dia pun datang la tgk tp still tak dapat jgk... Dia pun tak tahu kenapa tp dia cakap modem n setting semua ok. Maknanya pc aku la yg masalahnya.

Dipendekkan cerita, lepas tu hantar kedai utk baiki + format tp dia cakap semua ok, takde masalah apa pun. Bwk balik rumah, tak dapat jugak akses internet. Aku semakin bengang + tensi la jugak.

Last2 mintak tolong technician IT kat pejabat suami aku tolong datang tgk. Sekejap je dia tgk terus dapat detect. Rupa2nya ada setting dekat bios yg tak betul @ dah berubah. Lepas dia betulkan tu terus dpt akses internet. Alhamdulillah.

Lepas internet dah ok, aku pulak duk bz mengemas rumah n packing segala benda utk balik Kelate. Ye la, nak tinggal rumah hampir 2 bulan... kene settlekan benda2 kat dapur, peti ais nak kena operasi, sapu n mop seisi rumah, basuh cadar, langsir n banyak lagi la kerja2. And on 27.2.09 tu aku tinggalkan rumah dalam keadaan yg LEGAAA....

So, skg ni duduk la aku kat rumah familyku kat Kelate menanti hari utk bersalin... Semoga semuanya berjalan lancar n dipermudahkan segala urusan. AMIN.

No comments: