Saturday, March 14, 2009

Apa yang kurasa di saat ini?

1. Syukur sangat. Alhamdulillah... Semuanya dah selamat. Anakku lahir dgn sempurna sifat n sihat. Aku pun in good condition. Syukur ke hadrat ALLAH SWT.

2. Lega dah lepasi saat bersalin, saat baby mau keluar ituuu... Fuhh, sakitnya usah cerita tp mujurlah tak lama... Masa tu rasa mmg takmau beranak dahhh (mcm masa bersalin zukhruf dulu... hehe). Tp once tgk muka baby rasa biasa je sakit tadi tuhhh n rasa nak beranak lg la in 2-3 years nanti..... Rasa mcm rugi pulak jarak anak jauh sgt, mcm zukhruf dgn adiknya ni beza sampai 4 thn 3 bulan...

3. Still rasa mcm tak percaya dapat baby girl. Sbb based on my perut hari tu ramai yg kata anak laki n ada yg begitu confident baby dlm perutku itu laki.... Doktor yg scan aritu pun mcm bg clue laki jerrr (walaupun dia tak cakap the gender). Tp kuasa Allah mengatasi segalanya... Yg keluar baby girl jugak. Mayb sbb suamiku ituuu nak sgt baby girl n yakin sgt akan dapat baby girl (aku tak kesah pon). Masa misi angkat baby n tunjuk kat aku her 'pipit' aritu pun aku mcm tak percaya... kot2 mata aku yg silap... hehe.

4. Gumbira yg amat, kerana dapat memberikan sepasang zuriat kat suamiku ituuu.

5. Bahagia yg amat bila melihat wajah puteriku ini.

6. Selesa n i just feel good nak menjalani the confinement session sbb aku berada di rumah family ku ini. Ada abah, umi n adik2ku yg bisa menolongku..... Rasa nak pantang betul2 n nak jaga diri aku elok2. Kata umi aku, tubuh kita ni (esp. the female organs) takde spare part... hehe.

7. Sedikit rindu pada sang suami yg telah pulang ke KL mlm tadi. Kenapa sedikit? Ntah, aku selesa dgn rasa yg mcm ni. Kalau rindu kuat sangat pun tak besttt jgk. Rasa suka pulak keadaan berjauhan mcm ni. Blh sms n calling2, yg bisa melahirkan bibit2 yg lain dari kebiasaan.... hehe.

8. Rindu pada arwah Mek (nenek) yg dah hampir 4 thn meninggalkan aku. Kalau Mek ada, mesti Mek gembira tgk sorang lg cicit dia ni. Arwah Mek sempat dgn Zukhruf sekejap.

9. Puas hati dapat ngurut dgn Mak Da (taktau nak eja tp pronounce as huruf jawi 'dha' ). Ni aku belum tuku lg. Dah rasa ringan je tubuh. Urat2 yg timbul kat kaki sblm ni pun makin hilang. Mak Da ni kira wanted tukang urut n tukang tuku la utk ibu2 lps bersalin. Bukan kat kampungku ni je tp sampai ke area KB. Kena book jugak la aritu.

Apa lagi ya?????

10. Agak gembira jugak la sbb semua org gembira dgn kehadiran puteriku ini, baik belah family ku n family suamiku. Inilah cucu sulung perempuan tokmi, tokbah, wan n tok serta cicit perempuan pertama to my neneks n datuk. Plus, ramai yg sms tahniah dgn my newborn ni, termasuklah kawanku yg kat Ireland, Dr.Tiey n Mickwa. Thanks to korang sume.

11. Sedikit tensi sbb susah nak guna internet. Terpaksa berebut dgn adik2 aku n zukhruf yg duk main online game + tgk upin ipin. Lgpun buhsan tgk blog aku yg mcm tak best n tak ceria ni. Tak sempat2 nak buh background @ template yg cantik or comel sikit. Nanti la... dapat update ni pun dah kira mujur dah...

Ni satu lagi, last tp paling penting.........

12. Sangat-sangat kagum dan insaf dgn kejadian dan ciptaan ALLAH SWT. Betapa asal kita daripada "TIADA" menjadi "ADA". Betapa kita dilahirkan begitu kecil, kemudian menjadi kita yg sebesar ini. Betapa kita adalah sebaik-baik kejadian - ciptaan Allah yg sangat2 sempurna!!! Kalau difikirkan bagaimana Allah jadikan kuku yg begitu kecil di setiap hujung jari. Ada urat2 di tapak tangan yg sangat kecil. Maha suci Allah!! Bagaimana seorg bayi yg duk dlm perut ibu selama ini, lahir ke dunia mulut ternganga2 mencari susu; tahu lapar - bukak mulut dan sebagainya laaaaaa..... Apa yg dapat aku katakan hanyalah Maha Suci ALLAH.... Sesungguhnya hanya DIA yg patut kita sembah dgn seluruh penyerahan jiwa!!!!!

4 comments:

EdaManAli said...

salam,

k.long, itu lah juga yg pnh sy rase...

Kaklong Nuzula said...

Yer la eda kan.... hehe.

MiJa said...

pix baby girl..bila nk upload ni..^^

Kaklong Nuzula said...

Mija, nanti la lps cukur @ tahnik baby. nanti dah rasmi nama. hehe.