Monday, March 30, 2009

Majlis cukur Auliya

Pada hari jumaat lps (27.3.09) buat majlis cukur Auliya. Sebenarnya nak buat cukur n akikah sekali gus tp sbb in-laws aku tak dapat pulang (bapa mertuaku polis n cutinya dibekukan krn pilihan raya)... so tepaksa la tangguh.

Ntah la bila nak buat akikah tp kalau nak tunggu semua adik aku ada tu agak mustahil la. Ermmm tak dapat jgk nak ambik yg sunnah 7 hari @ 14 hari @ 21 hari tu.

Majlis cukur ni buat sederhana je. Abah ajak orang2 masjid n budak2 tahfiz kat madrasah tu. Buat lps subuh. Makan roti cicah gulai.

Tok imam duk suap mende2 tu kat Auliya. Auliya tgh syok tido, tak bukak pun mata...

Tgh potong rambut dia. Dah 'sopeng' rambut kat depan. Stil tak bukak pun mata.

Auliya diarak keliling oleh Tokbah masa org duk selawat. Mmg dia tido strait.... Itu kepala Zukhruf. Bangun pg2 lg dgn tak mandinye nak tgk org cukur rambut adiknye.

3 comments:

MiJa said...

sedap tu roti cicah gulai!

kaklong nuzula said...

Aah mcm sedap ponnn. Dicicah dgn roti yg lembut gebu... Sungguh buatkan ore terliur. heheh.

MiJa said...

Kihkih. Kesian orang pantang..^^ Sabor ye Kak Long, abes pantang nanti pulun la segala-gala!