Monday, March 2, 2009

Al-Fatihah utk arwah Hafifzi

Pagi semalam (1 Mac), aku dapat SMS daripada kawan sekolahku dulu, Mcsyu n Zubay yg berbunyi:

"Al-Fatihah utk saing kito Hafifzi yg telah kembali ke Rahmatullah....."

Maka terkejut yg amat la aku..... Then aku pun msg la Zubay utk dapatkan maklumat selanjutnya. Menurut kawanku itu, pagi td (semalam) isteri dia kejutkan dia bangun tido tu tgk2 dia dah takde. Padahal malam tu dia ok je balik dari main futsal. Lepas tu bawak gi hospital Ampang. Dr. suspek mungkin jantung. Dgr2nya jenazah arwah dibawa pulang ke Terengganu utk disemadikan di sana.

Seingat aku, aku pernah sekelas dgn arwah masa Form 1. Masa sekolah dulu orang panggil arwah Piji Lalat @ Pok Lat sbb arwah ada banyak tahi lalat kat muka..... Bg aku, arwah seorg yg sentiasa ceria, lucu, suka nyakat orang tp hatinya baik.


Al-Fatihah utk arwah Hafifzi yg telah meninggalkan kita. Semoga roh beliau dicucuri rahmat dan digolongkan di kalangan orang-orang beriman. AMIN.

Dan takziah utk keluarga arwah. Semoga isteri arwah diberi ketabahan dan kekuatan untuk meneruskan kehidupan ini di samping dua orang anak arwah.... Semoga sentiasa berada dalam lindungan Yang Esa.


Dalam kenangan....

Arwah Hafifzi dgn isteri n anak.

Anak arwah, Muhammad Hazeeq Irfan dan Nur Hafy Yumni

2 comments:

Asyida said...

Sebak tgk gambar diorang satu family...anak kecik lagik..tak tau ape2 pun lagik...salam takziah utk keluarga arwah. Al-Fatihah.

ezamramlan said...

apa yang terjadi pasti ada hikmahnya.. arwah merupakan seorang yang sangat baik.. moga doa keluarga, rakan-rakan, anak-anaknya dan murid-murid dapat membantu dia di sana..