Wednesday, January 14, 2009

Kandunganku....

Pagi semalam, aku gi check-up yg monthly check-up ni la. Alhamdulillah, semua ok. Cuma hb darah aku je la yg tak sampai 11 (normal). Dah tak tahu nak buat mcmana lg nak naikkan hb tu, dah makan semua yg org cakap n dah makan suplemen yg klinik bg tp tak naik2 jgk. Zukhruf dulu pun mcm ni jgk, hb dlm 10.0+ je n skali je kot lepas. Tak pe kot, takde la mudarat sangat kot.

Kalau ikut klinik, minggu ni dah minggu ke-32. Aku ingatkan minggu 30/31. Tak percaya, aku cek ikut internet pun betul week-32. Itu la, cepat sangat rasanya. Actually, pregnant kali ni aku lebih suka kira by 'bulan'. Sebab kalau kira minggu, 32 minggu dah 8 bulan, padahal aku baru 7 bulan+. Kan kita mengandung 9 bulan 10 hari.

Masa pregnant zukhruf dulu, memang aku kira by week n tak tahu pun berapa bulan mengandung masa tu kalau org tanya. Tp sebab pregnant kali ni senang nak kira by bulan (based on 1st day last period), aku kira by bulan je la n tak care pun berapa minggu, hinggalah check-up dekat klinik baru tahu.

Kalau ikut klinik, EDD (expected delivery date) aku 10.3.09, manakala kalau ikut formula kiraan n internet, 8.3.09. Ada beza tu, 2 hari. Yg ikut klinik, dia kira betul2 40 minggu daripada 1st day last period hari tu. Yg internet aku taktau dia kira mcmana.

Apa pun, aku harap semuanya berjalan lancar dan semoga aku selamat melahirkan anak ke-2 ku ini. Semoga segala urusan dipermudahkan-NYA... Amin. korang pun doakan aku ek.

p/s: Erra Fazira pun akan bersalin dalam bulan 3 ni. Rasanya 25.3. Hehe... (tak la minat pun, tapi aku suka dia)

Lilypie Expecting a baby Ticker


pregnancy calendar

Lebih kurang 55 days atau 8 minggu lg la (from today), my baby will come and see the world....

5 comments:

Anonymous said...

aah..erra fazira due date die 25.3 (peminat die nih sejak kawin dgn Emran). all da best kaklong. owh, n welcome to blogspot!

dazzling 948 said...

welkam aboard kak long...
ehhhee...
ko pregnant rupenye.. :)

Nurfadhlina Mohd Sharef said...

welkam aboard kak long..oo..tak minat yea..suka je..camne tu yek? kompius aku..hehe..tp aku pun suka dia jugak..heheh..anyway, keep loading urself with loads of iron-rich foods..n maybe supplement will help? but of course consult ur doc first! semoga sihat n bahagia dalam process mengandung ni n selamat melahirkan!

Suziey Ahmad said...

welcome aboard kak long :D (mcm kenal jek..hehe)..

Shahida Shalahim said...

kak long,aku dulu amek obimin 2 kali sehari instead of skali sehari utk naikkan hb.even up to now aku still amek obimin 2 kali sehari.so far it works-lah!