Friday, September 3, 2010

Yang dikatakan rezeki...


Memang tiada siapa yg tahu...

Ini sbg contoh, hanya sekadar contoh..

Umpamanya saya expect bulan puasa dekat nak raya ni mesti merudum la jualan CD, sbb org mesti budget semua utk keperluan raya kan...

Yeah, mmg benar dlm minggu pertama puasa, tiada langsung sale.. Dlm mggu kedua rasanya ada 2 org je kot beli..

And masuk minggu ketiga puasa sampai skg ni byk la pulak org nak... Termasuk brp belian borong! Malah ada beberapa org yg baru nak try CD, dekat nak raya ni baru nak try?!!

Saya sebenarnya rasa mcm malas pun ada nak handle order sbb dah nak raya ni.. huhu.. Mau pakai CD ka masa raya???!!

Yg beli dlm kuantiti yg byk tu bkn utk jual.. tapi nak bagi hadiah dekat anak2 buah bila jumpa raya ni n nak bg dekat kawan2 yg baru dpt baby... Mungkin jgk ramai beli sbb raya ni la masa yg sesuai nak "show off" CD dekat family, sedara-mara n rakan taulan yg belum tau psl CD.. hehe..

Tak sangka yer.. Ermmm.. Motif saya buat entry ni sekadar nak bgtau yg rezeki kita tiada siapa yg tahu.. Kita sendiri tak sangka... Jauh di luar jangkaan kita! Justeru, entry ini tiada niat lain, just want to share dgn those yg ikuti perkembangan saya n care about me.. haha..

Apapun, alhamdulillah atas rezeki yg Allah kurniakan pada saya melalui jualan CD secara kecil-kecilan ini... Dpt jugak menampung sedikit sebanyak perbelanjaan raya ni.. hehe...

Ok la, itu saje.. bye!

p/s: Nak kata byk sgt sale tu tak la, sy bukannya suplier besor yg ada byk ready-stok lagi.... hihi..

2 comments:

Lynn Nasir said...

alhamdulillah..mmg rezeki kita Allah saja yg tahu ^^

saya skang ni pun takde sale..masa 2 minggu pertama ramadhan ada. skang ni dh senyap je..hehe! takpe, esok2 ada la tu kan? :)

Kaklong Nuzula said...

insya-Allah lynn.. rezeki kita esok2 tiada siapa yg tahu. kita mmg blh berusaha (utk cari rezeki) tp hakikatnya semua di tangan Allah.. kan?