Tuesday, August 24, 2010

Perkembangan zukhruf

Anaknda aku yg sulung yakni Zukhruf pun alhamdulillah baik2 ajer dekat kelate tu.. Bulan puasa ni dia pun bangun sahur jugak (kata TokMi senang je nak kejut dia) tp puasa ikut suka dia je la sampai pukul berapa.. huhu.. Kdg2 sempat la sampai tgh hari/ ptg... Kalau tak, mgkin pukul 10-11 dia dah buka puasa.. huhu.. Takpe la, baru nak belajar apa itu puasa... Tahun depan la mula puasa betul2..

Perkembangan lain, dia dah lancar la membaca.. Suka baca buku cerita yg TokMi dia pinjam dekat sekolah..

Dari segi sikap dia pun dah byk berubah.. Dah boleh tolerate byk perkara... Dah kurang mengamuk (kalau nak apa2 dulu suka mengamuk).. Dah takder la peel dia zaman kecik2 dulu, suka 'ngatur' / suruh2 org nak itu ini... Yer la, dah besar tu... Dah dekat 6 tahun pun..

Utk raya ni, baju raya (t-shirt n seluar) dia dah beli/ dah ada (di-sponsor).. Cuma nak cari baju melayu jer la utk dia nanti.. dan mgkin jugak nak cari kasut/ sandal budak utk dia...

Tak sabar jugak nak balik Kelate nak jumpa zukhruf.. Kesian anakku itu.. Namun, ku tahu dia tabah berjauhan dgn umi, abah n adik dia.. Anak lelaki mesti kuat! Bak kata abahnya, semoga zukhruf sekuat dan setabah imam shafi'e, yg dari kecil lagi berjauhan dgn ibu dan keluarga utk menuntut ilmu! Mungkin kejauhan ini mengajarnya banyak perkara!!

Insya-Allah thn depan abang duk KL dgn umi, abah n adik.. Sbb kesian jugak dekat auliya, takde kawan nak main... huhu..

Apapun umi harap semoga Allah pelihara abang dan permudahkan segala urusan hidup kita... Dikau telah diajar utk meminta hanya pada Yang Kuasa.... Kan anakku??!!

2 comments:

K-Addicts said...

zulaikha..lama dah tak singgah sini.. wah, bagusnya dah start posa ye zukhruf. tabahnya hati. kalu saya, saya tiok sokmo doh teringat ko anok hok dok jauh.supo adam tuh, rasanya dio cool je.mommy dio jah lebih2 bejerit.hehe.

Kaklong Nuzula said...

Teh, selamat berpuasa!! Saya pun tokdey sokmo nak singgah blog awak.. huhu.. Ni pun paksa diri jah update blog ni.. Mmg la, ibu mana nak berjauhan dgn anak.. Tp utk kebaikan dia.. Mula2 dulu sbb dia sendiri yg nak sekolah kat kelate, dekat sekolah tokmi dia..